Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amli
Märkligt att det inte finns i en sådan ny modell. Men jag gillar verkligen hur Volvo med XC90 kontinuerligt uppdaterar och förbättrar bilens funktioner.
av Hyted
sura56 skrev:Allt detta kommer vecka 20 även med en uppdatering till XC90 2016, då kommer även funktionen "förarprofil" finnas i menyn där man lägga upp flera profiler med olika personliga inställningar och även spara ner det på ett USB-minne. Då kommer även "Red-Key" att finnas tillgänglig. Dom har haft stora problem med programvaran. Detta svar har jag fått av Volvo
Kommer vi behöva betala om dom lyckas få autopiloten att klara mer än 50 knyck tro?
Användarvisningsbild
av Rillee
Hur är det på xc90 måste man in på volvo för att få mjukvaruuppdateringar eller laddas det ner från internet?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Det sägs väl att man ska ladda ner det på verkstan. Men jag har haft två "buggar" och båda två försvann samtidigt i höstas, utan att jag besökt verkstaden. Så man undrar ju :wink:
Användarvisningsbild
av andreas 80
Tror det bara är det som rör infotainment och VOC som kan uppdateras OTA.

Resten är fortsatt på vanligt vis. För det mesta är det många enheter som behöver laddas tillsammans när det är större uppdatering.
Brainys V60

Du är långt ifrån den först[…]

På en xc-70, 2008, kan man använda obd-[…]

Kanske, tar de flesta bilar som kommer på pr[…]

Sedan sommardäcken åkte på har ja[…]