Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Olle.H
Installerade ny app i bilen i morse, Glympse. Fräck funktion. När du angett mål i navin är det bara några klick för tidsbegränsad delning till vänner och bekanta. De får info om var du är och hur fort du kör och när du beräknas komma fram!
Bäst om de har appen i mobilen men funkar via web också!
Användarvisningsbild
av grillchips
Micce: det stämmer, waze har det också. :)
Användarvisningsbild
av joel80
Det är väldigt konstigt att dom infört Glympse men inte Waze. Waze är betydligt mer användbart dom "bilapp".
Användarvisningsbild
av grillchips
Praktiskt om man ska åka en bit och då enkelt kan visa ex de man ska besöka när man beräknas landa. :)

Edit: jag har många gånger använt den funktionen när vi reser de 35 mil vi har till min släkt. Tidigare kanske vi säger till de att vi rullar kring 11, men kommer iväg 10.30, då slår vi bara in adressen i waze och får frågan om att skicka infon till vald person.
Tycker det är bekvämt då jag ändå alltid kör med waze på långresor och att jag då slipper ringa/knappa ett extra mess att vi åker nu och är framme ungefär då.
Användarvisningsbild
av joel80
Använder det ofta med kollegor för att dom ska kunna se när man kommer fram.. Jag har ofta längre restid, och då kan dom tajma och dra från där dom är så vi ses på plats i rätt tid. :)

Det är också rätt smidigt om man ska hämta upp någon.

På en xc-70, 2008, kan man använda obd-[…]

Kanske, tar de flesta bilar som kommer på pr[…]

Sedan sommardäcken åkte på har ja[…]

Vem kom på den briljanta idén med i[…]