Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av City69
GustavB skrev:
City69 skrev:Vad är listpriset på den? Minst 10% rabatt brukar man få utan att anstränga sig för mycket vid beställning av ny bil. Jag tycker att man bör få mer än så om man köper en lagerbil. Oavsett så grattis till en finfin bil :lol:

Beror lite på efterfrågan vilken rabatt man kan få. Vad gäller XC90 skulle jag säga 7,5% är nog vad man kan vänta sig med tanke på efterfrågan!
Jag har tagit in offert från 2 olika leverantörer på 2 st T8:or och fått 10-11% rabatt, men då är det ju iof på 2 st. Självklart har det med tillgång och efterfrågan att göra men generellt får man "alltid" 10% rabatt vid nybilsköp.
av Kneecap
W.A.P.E. skrev:De 5-sitsiga lagerbilarna säljs väl för 590 i runda slängar. Dock vet jag inte vad det är för spec på de jag sett jämfört med din utrustning. Lät som säljarna var lite ovissa på andrahandsvärdet på dessa - just för att de bara har 5 platser. Hursomhelst en schysst vagn som bör övervägas om man skenar iväg i pris på en XC60.
Förstår inte folks noja över andrahandsvärdet på femsitsiga.. Kan mycket väl tänka mig en XC90 femsistig, har inget behov alls av sjusitsig, kommer garanterat inte ha det heller. Finns många som inte har det behovet. Varenda par där barnen har flugit ut t.ex.
av tunnis
Hade oxå valt en 5-sits.
Hellre större bagage än två säten som aldrig kommer fällas upp så länge jag äger bilen. & dessutom spara 10-15'
Vad är prispåslaget för 7-sits?
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag skulle nog till och med föredra en femsits...
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Det finns ju uppenbarligen en marknad. Är ju inte så många( ?) av dessa biltyper internationellt som har 7 stolar men de säljer som smör iaf. Volvo kan ju trumfa med 7-sits.
Hade inte XC60 varit så kampanjad hade steget till 5-sitsig med ny fräsch teknik (XC90) varit ännu mindre.
Användarvisningsbild
av GustavB
MartinS skrev:Jag skulle nog till och med föredra en femsits...
Vad är anledningen? Är väl inte mycket som skiljer förutom två stolar och priset?
av Amli
Det är nog även vikt och förvaringsutrymme under luckan (om det är någon som någonsin använder det).

Går det att justera baksätena individuellt fram och tillbaka på samma sätt som det gör med 7-sits? Om inte så är det skäl nog för mig att välja 7-sits före 5.
Användarvisningsbild
av MartinS
Som Amli säger... också slipper man alltid bli utnämnd chaufför bara för att man har en 7-sitsbil om man är ett sällskap som skall iväg.
av Hyted
Anledningen till nervositeten över andrahandsvärdet tror jag beror på gamla erfarenheter.
Gamla xc90 som är 7 sits är det betydligt bättre efterfrågan på.
Och om några år när priset på 2016 års modell är mer på var mans nivå kommer det vara ännu viktigare.
Skäl nog för mig att ha 7 sits.
Har haft full bil 1 gång, riktigt trevligt faktiskt med så mycket folk i bilen
My 2cents.
Brainys V60

Du är långt ifrån den först[…]

På en xc-70, 2008, kan man använda obd-[…]

Kanske, tar de flesta bilar som kommer på pr[…]

Sedan sommardäcken åkte på har ja[…]