Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hyted
Hallå!
Närmar sig leverans av xc90!

Funderar på barnstolen.
Vi har denna idag. http://www.besafe.se/bilbarnstol-produk ... izi-kid-x3

Med isofix.
Vi vill ha den i baksätet, hur ska man göra för att behålla skinnet i gott skick?

Tycker den sliter lite nu, bågen trycker mot stolsryggen och det pressar ut skinnet.
Funderat på att typ slå in nån skiva i något bra material och lägga mellan men vet inte riktigt.

Finns väl inget stolsöverdrag till baksätet??

Tacksam för all input!
Användarvisningsbild
av GustavB
Nu är jag kanske lite väl pedantisk men jag gjorde såhär:
Köpte ett sittunderlag (vanligt litet) och la på skinnet. Därefter ett stolsöverdrag från Mekonomen (90kr) som jag gjorde hål i för isofix-fästena. Sen barnstolen ovanpå. Kört samma i min XC60 och aldrig blivit ett märke på sittdynan eller ryggstöd! Dessutom är Mekonomens överdrag svarta så de smälter in väldigt bra om du har svart inredning.

Jag har gjort så här på båda sidor i baksätet då jag har två vilddjur där bak!
Användarvisningsbild
av volvonerd
Hade samma problem på vår V70, bågen på Besafe-stolen trycker ihop skummet i sätet så även om inte skinnet skadas så blir det inte snyggt... Löste det genom att byta till den här stolen, som är vändbar upp till 18kg dessutom. Den har båge, man den spänner inte mot sätet / man klämmer inte fast stolen som man gör med Besafe. Kolla rullen:

Jag har endast problem med backväxel när[…]

Brainys V60

Synd att det sker redan på pärlan. Bord[…]

Ingen aning, har inte rört min MAF på[…]

Volvo bytte låsmodell för runt 15 &arin[…]