Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ehaugsb
Er det noen av dere som har fått sin XC90 med luftfjæring levert som kan si noe om kjørehøyden på de ulike modusene? Dere må gjerne poste bilder dersom dere har :D

Er det pr i dag mulig å få bilen til å starte for eksempel "dynamic" eller må dette velges ved hver gang ved start?

Vår bil blir produsert i uke 48, og inneholder forhåpentligvis den mye omtalte novemberoppdateringen av Sensus. Ser det blir spekulert blant annet på swedespeed i at oppdateringen kanskje ikke blir så omfattende som først antatt.
av NorskDrive
Du kan nok i individual mode ha luftfjæring i Dynamic dvs lav,mens f.eks gassrespons og servo fortsatt er i komfort modus.
Dette ble prøvd på den leiebilen jeg hadde over en langhelg.

Ser du har bestillt D4.. har du noen konkrete opplysninger om den motoren?
Vi bestillt også D4,men pga manglende info om akkurat den motoren så ble det omgjort til D5.
Noen mener D4 har singelturbo,mens D5 har dobbelturbo..
av ehaugsb
Når bilen ble bestilt var ble det sagt at det var samme motor som i øvrige VEA D4. Det er en dobbeltturbo motor med 190 hp og 400 nm. Det er en teknisk forskjell på VEA D4 og D5, men begge er dobbeltturbo.

Nå ligger tekniske data både for D4 FWD og AWD ute i tyske og engelske brosjyrer, og der står det at FWD varianten har 400 nm og AWD 420. CO2 utslipp på AWD er identisk med D5 AWD, så jeg begynner å tro at D4 AWD egentlig er en nedtrimmet D5 AWD. Viss en ser på intervallet 420 nm er tilgjengelig så stemmer det bedre med å vere en nedtrimmet D5 enn at det de samme motor som D4 FWD.
av mikebike
ehaugsb skrev:
mikebike skrev:nanometer?
nm = newtonmeter. Korrekt betegnelse er nok Nm...
Jag jobbar på Mikro- och nanosystem. :wink:

Jag har endast problem med backväxel när[…]

Brainys V60

Synd att det sker redan på pärlan. Bord[…]

Ingen aning, har inte rört min MAF på[…]

Volvo bytte låsmodell för runt 15 &arin[…]