Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Intimitzy
Någon som sitter på en lampa till lilla klockan eller vet var/hur man kan få tag i en? Satt nämligen inte en i när jag fick tag i min :(
av Amarace
Du menar till lilla 53mm klockan som sitter till höger? Är ju en vanlig Ba7s lampa på 2W borde väl säljas på dom flesta ställen som säljer tillbehör.
Användarvisningsbild
av Intimitzy
Amarace skrev:Du menar till lilla 53mm klockan som sitter till höger? Är ju en vanlig Ba7s lampa på 2W borde väl säljas på dom flesta ställen som säljer tillbehör.

Och med "som säljer tillbehör" så menar du vad för butik? :) Den ska ju jorda i själva klockan och sen ska en sladd på, så jag vet inte om det är så enkelt??

Bild
av Amarace
Då är de tju inte lampan du söker, utan lamphållaren (två skilda saker :) ).

Men även det finns hos välsorterade reservdelsbutiker, dock är det säkerligen modernare där det även sitter ett jordstift.
Om inte annat får du sätta ut en annons t.ex här på forumets köpesdel om att du söker en sån lamphållare.
Användarvisningsbild
av Intimitzy
Amarace skrev:Då är de tju inte lampan du söker, utan lamphållaren (två skilda saker :) ).

Men även det finns hos välsorterade reservdelsbutiker, dock är det säkerligen modernare där det även sitter ett jordstift.
Om inte annat får du sätta ut en annons t.ex här på forumets köpesdel om att du söker en sån lamphållare.

Jaha då e det två saker jag söker istället för en. Trodde lampan satt fast :-/ men du säger lampan finns att få tag i ny då. Då e det hållaren som snarare inte finns ny?!

Men menar du typ volvo då som "välsorterade reservdelsbutiker"? Ge gärna förslag på var du menar annars :)
av umekille
Dem nya i plåt har skruvfastsättning av kabeln...
Tror jag har en liggandes med flatstift i en sortimentlåda eller
inkopplad i en klocka jag har nånstans i förrådet, men
osäker...Är jag inte allt för trött då jag kommer hem
kollar jag...(jobbar natt)
såhär ser den ut,
Bild
av umekille
Hittade klockan men den var utan lampan...och de lamphållare
jag hade sparat passade inte i den...så mitt tips är kolla med
lokala bilskroten, eller på bildelsbasen.se
Eller om någon som läser tråden kanske har en över.
Användarvisningsbild
av Intimitzy
umekille skrev:Hittade klockan men den var utan lampan...och de lamphållare
jag hade sparat passade inte i den...så mitt tips är kolla med
lokala bilskroten, eller på bildelsbasen.se
Eller om någon som läser tråden kanske har en över.
Okej tackar för tipsen. :)
Användarvisningsbild
av Intimitzy
Rådlös skrev:https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/in ... &toc=19221
Skulle denna passa då? Men där är ingenstans att koppla kabeln på denna ser det ut som :-S

De finns bara va ja sett viva performance, och dom[…]

Jag kör en 2016 och bytte mitt originalbatter[…]

"Limp home mode" ?

Slutet av 2010 har jag för mig D3 kom till […]

Nästa påfyllning idag. Körsträ[…]