- sön 06 okt 2013, 12:24
Hej. Kopplade in nytt ljud i bilen igår och efter detta startade den som vanligt. Efter det gjorde ja en patent lösning på vindrutetorkarna som började å ge sig. Kopplade direktström te vindrutetorkarna på högsta hastighet och la en en strömbrytar knapp inne i bilen. Någongång under detta förlopp tappade bilen tändningen helt. Kommer ingen ström in till tändspolen och har testat direkt + och direkt - utan någon gnista. Råkade koppla direkt strömmen fel igår så ja kortslöt (koppla + på - ) men bara i en mycket kort stund. Börja ryka ur fördelaren men såg fortfarande bra ut när ja öppnade å kolla. Det enda konstiga jag hittar är att det inte är någon krets i kabeln från spolen te fördelaren med voltmeter (inställt att den pipen när det är en krets) vet ej om det ska va så eller inte. Det rök ju iallafall från fördelaren igår så måste ha kommit ström det.
Det jag undrar nu är vart tändmodulen sittet på denna ? hur kollar ja om den är trasig ?
Det jag undrar nu är vart tändmodulen sittet på denna ? hur kollar ja om den är trasig ?