Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Estevall
Hej!
Jag är ny här på forumet så jag gör jag något fel så får ni gärna rätta mig.

Jag köpte för ett tag sen en hög med motor delar (diverse block, toppar, vattenpumpar m.m) och fick med en (enligt säljaren) nyrenoverat B21 block med tråg, vev, stakar och kolvar samt turbolager i och nu har jag ingen användning av den då jag kör b23 och tänkte kolla vad en sån kan vara värd om man säljer den? har letat runt lite på nätet men inte kunnat hittat några till salu eller någon annan pris info.

Tack på förhand
Jonas
av Rådlös
Värdet på begagnade delar är ju väldigt svårt att uttala sig om. Det är närmast så att när säljare och köpare är överens om en summa, då uppstår värdet. Alltså den överenskomna summan.
Om man tolkar din text så är inte motorn komplett och ihopmonterad? Då har den knappast mer än metallvärdet. Hade den varit fungerande och komplett (samt någon form av bevis på att den verkligen är nyrenoverad) kanske någon skulle vilja ge någon tusenlapp för den. Men annars är det som att sälja ett motorblock med lite tillhörande delar.

De finns bara va ja sett viva performance, och dom[…]

Jag kör en 2016 och bytte mitt originalbatter[…]

"Limp home mode" ?

Slutet av 2010 har jag för mig D3 kom till […]

Nästa påfyllning idag. Körsträ[…]