Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Verkligen imponerande speciellt med tanke på att det är en och samma ägare som kört bilen under alla 26 år.
Det blir 17 svenska mil om dagen i genomsnitt varje dag under 26 års tid. Eller 6205 mil om året under 26 år.
Och bilen ser så förvånansvärt fräsch ut!!! Heja 240!!!
Skruvad mätare?
:)
Men 17 mil om dagen (har inte räknat själv). Om bilen haft det lite lugnare på helgerna så är det över 10 mil om dan enkel resa (förmodar att han pendlar). Lägg till lite köer så är det upp mot 3 timmar om dan i bilen.
Skulle varit intressant med lite mer info. Kanske långa bilsemestrar.
I videon säger han ju att han pendlade långa sträckor till jobbet under flertalet år samt att de kört långa bilsemestrar på somrarna, tex till Florida. Bilen dessutom servad på samma ställe i alla år av samma ägare. Nog verkar det genuint, alltid.
Kanske skulle sett filmen innan jag kommenterade :) Men "skruvad mätare" var enbart som ett skämt, däremot hade jag ju fått infon jag efterlyste.

Om man räknar 70 km/h som snitt så har han suttit i bilen nästan 3 år totalt, eller räknar jag fel?
Jag har bara 95000 mil kvar. Men jag har en 945:a, som inte är lika fräsch som hans, är väl lite mer salt på vägarna här.
Låscylinder

Nycklarna som jag har går till tändning[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]