- mån 01 apr 2013, 19:33
#742283
Hei,
Jeg har problemer med toppen til min B230E (530). Bilen ble utsatt for -35 grader og hadde ikke tilstrekkelig glycol på kjølesystemet. Når jeg prøvde å starte boblet det i kjølevannsekspangsjonstanken. Jeg tok ut pluggen på sylinder 1 og blåste luft ned i sylinderen. Det boblet også da i kjølevannstanken. Jeg demonterte så toppen og blindet alle kjølevannsåpninger i den. Satte så 5 bar trykk på toppen uten at det lakk noen plasser???
Da tenkte jeg at her er det toppakninga som var gåen, men den ser helt ok ut! Kan topplokket værer skjeivt (slått seg)?? Er det andre tingvsom bør sjekkes?? Tar imot gode råd med takk!!
Jeg har problemer med toppen til min B230E (530). Bilen ble utsatt for -35 grader og hadde ikke tilstrekkelig glycol på kjølesystemet. Når jeg prøvde å starte boblet det i kjølevannsekspangsjonstanken. Jeg tok ut pluggen på sylinder 1 og blåste luft ned i sylinderen. Det boblet også da i kjølevannstanken. Jeg demonterte så toppen og blindet alle kjølevannsåpninger i den. Satte så 5 bar trykk på toppen uten at det lakk noen plasser???
Da tenkte jeg at her er det toppakninga som var gåen, men den ser helt ok ut! Kan topplokket værer skjeivt (slått seg)?? Er det andre tingvsom bør sjekkes?? Tar imot gode råd med takk!!