Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av netfabbe
Hej!

Jag har fått problem med min 240 som jag haft ca 1 vecka och den har startat och gått utan problem tidigare nu helt plötsligt när jag hade stanna till på en mack kom ja ut till bilen startade den helt normalt och allt funka sen kom ja på att ja skulle in igen så stängde bara av bilen och sen när jag kom ut starta den inte testa byta soppa pumpsrelät för stiften var torr då starta den en halv timme senare stängde jag av bilen och helt plötsligt samma fel igen den tänder inte ens ända sättet är att först ta ett vitt relä från en 740 tex och vrida på tändningen då går soppa pumpen konstant sen ta bort det och vrida på nyckeln då tänder den till iallafall. Det är ett grönt relä och de är en B230E.

Tack på förhand!
av Amarace
Men har du bytt relä då? Till ett nytt alltså?
Det vita relät ska du inte blanda in i den här insprutningen överhuvudtaget, är kopplat på ett annat vis.
av netfabbe
Amarace skrev:Men har du bytt relä då? Till ett nytt alltså?
Det vita relät ska du inte blanda in i den här insprutningen överhuvudtaget, är kopplat på ett annat vis.
Ja jag har bytt relä har bytt pump också tog en från en 740 (B230F) om de spelar någon roll, men de blev ingen skillnad den startar inte ens tänder bara till ibland.
av Amarace
Med pump från B230F så kommer den bara att kanske tända till på det som kallstartventilen sprutar in. Den pumpen har för lågt tryck för att fungera på en B230E.
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]