Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjena! Ny här på forumet, och det verkar finnas många fiffiga människor här :)

Jag har en 245a -90. När jag köpte bilen i sommras, så tjöt det i fläkten när jag svängde höger, precis som det var någonting som gick emot fläktvingarna.. Men häromdagen brände fläkten och jag fick ge mig på att byta.

Har en 240 -76 som bara står, så jag monterade ur fläkten ifrån den. Ska tillägga att den fläkten fungerade felfritt i 76an innan jag ställde av den.

Nåja, jag satte dit den "nya" fläkten och allt var frid och fröjd till jag svängde vänster.. Samma jävla ljud, fast BARA vid vänstersväng denna gången.. Jag har brutit och bänt och vänt och vritt.. jag får inte bort ljudet :(

Någon som vet vad det kan vara för fel? :)

Tack på förhand!
245an skrev:sitter den löstr i packetet så¨att den "vikar"
Nix, inte så att de märktes, när jag monterade fläkten i värmepaketet, så satte jag igång fläkten, samtidigt som jag skakade på värmepaketet (när de var på utsidan av bilen) Då hördes ingenting.. Ska testa att trycka isär halvorna och lägga emellan en glasspinne eller nåt, så de blir lite mera plats...
Fläcken sitter inte som den ska göra utan lite snett så den kommer nära plasten, och vid kurvtagning tar den i då kan rör sig lite.
Fläkten sitter i en hållare och den hållaren ska sitta på ett speciellt ställe för att få fläckten rätt... Finns även "dubbelhäftande" svart tape i ändarna på hållaren... är dom borta så är risken större att det kan bli fel.

Gör om gör rätt, lite elakt skrivet men så är det. :wink:
Nya Volvo XC70 PHEV

:-) https://youtu.be/AENhUQENhFU?si=SfKz4E_CAF8C[…]

Felkod, problemet löst

..Satt ingen ventil på bilen, hittade kont[…]

Jag skulle byglat i sockeln till bränslepumpr[…]

Det här skrev jag i en tråd 2018, tror […]