Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av OscarC
Bild

Hajsan, Hejsan.

Jag har råkat ut för ett ordentligt problem nu vid ihopmontering av bilen efter att ha renoverat den. Håller på och koppar lite slangar till EGR-Systemet och så såg jag en sådan sak som är på bilden monterad bakom motorn.
Någon som vet vad det är och hur slangarna går???
Min motor är en B23E.

Skulle uppskatta svar snabbt för ska besiktiga om några dagar :)

Tack på förhand!
// Oscar C
Senast redigerad av 2 OscarC, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Hygglo
Bränsletrycksregulator gissar jag på.... Monteras mellan pump och spridare. Det smalare röret ska ha en vaccumslang som gr till insuget... Elkontakten vette faan..
Användarvisningsbild
av Nexus
skriv en vettig rubrik tack! eller så blir det helt sonika hänglåset på. Vi är hårda men rättvisa på jagrullar.se :wink:
av dalldall
som sagt en rubrik! och det e nog nåt till avgasreningen, brukar finnas ett schema på det i motorrummet eller i nån repbok.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Kanske är det en vakuumförstärkare.

Mvh GK
av OscarC
Rubriken ska jag ändra men det är ju det att jag ska besiktiga bilen om 2 dagar och jag var väldigt stressad angående den här... saken.
Man jag ska ändra rubriken nu, bara lugna ;)

Jag såg en likadan sånhär på en 240 GLE på Garaget.org så tänkte fråga personen som äger bilen hur slangarna går :)
Användarvisningsbild
av Nexus
Du har 24h på dig ändra rubrik sen åker jag över till kartineholm och sätter upp ett plakat på din dörr :wink:

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]

Kan du dela med dig av länken?

Justera VVT drevet

Hej Har jag tolkat det rätt att om adaptione[…]

ljudet av ett dött batteri?

Köpte mig ett tungt och enligt expediten br[…]