Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jagheterjonte
Tjena har en volvo 245 årsm 84 förgasare, som gick bra när jag hämtade den för inte allt för längesen, efter bara en dag börja den krångla och hacka så jag bytte tändstift och tändkablar, den gick lite bättre efteråt men började efter 1-2 dagar gå dåligt igen, kollade lite underhuven medans bilen var på och såg att det blixtrade en hel del vid tändspolen, testade byta den och blev ingen skillnad.
Så idag bytte jag fördelarlock rotor kondensator och brytarspets, såg då att rotorn hade gått av och det mesta var i sämre skick.
Efter att jag bytt allt det hära så startar den inte längre, nöter bara på startmotorn inget annat händer.
PS: Den startade innan jag bytte allt!
Användarvisningsbild
av Vojje
Så pass. Ska tänka på det nästa gång jag köper en -84 med förgasare.
av jagheterjonte
har kopplat om lite och nu startar den men står bara å poffar ur avgasröret, händer inget speciellt när man gasar, släpper ja gasen så dör den
Användarvisningsbild
av Vojje
Det går väl inte att montera dessa grejerna på så värst många olika sätt och det är väl rimligt att anta att om man pillar dit lika dant som man pillar bort blir det hyfsat.
Inställningar görs sedan med bladmått och stroboskop.
Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]

Vilken ratt? 240

Hej på er. Har en VOLVO 245-833 GL 1993. Nu […]

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]