Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mickenilsson88
Hejsan.
Det är så att jag har renoverat en b23e +lite trim.
Och nu har jag tagit tummen ur röven och bestämmt mej för att starta den.
först hoppa den igång direkt och gick klockrent men så fick ja riva kammremmen o sätta dit en plugg på toppen då det sprutade olja.
sen satte ja ihop allt igen och skulle starta igen men då ville den inte igång o fick nöta lite,sen starta den så då skulle ja ställa in tändningen så slog av och släppte på fördelaren sen ville den inte gå igång direkt utan krångla, sen efter ett visst tag,s nötande så börja det rinna bränsle ur insuget o ur luftfiltret så ja kollade insprutarna o där kommer det inge bränsle alls..varför.?? går allt till kallstart ventilen.? nån med nå smarta tips.?.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Om motorn gick "klockrent" innan du rev kamremmen och den nu inte går så bra så vore det ju logiskt att det har med kamremmen att göra eller något annat som hände i samband med att du rev och sedan plockade ihop igen. Vore kul att veta vad det är för årsmodell och om denna 23E-motor satt i från början eller om du bytt motor.

Mvh GK
av Mickenilsson88
Japp det är k-jet. Motorn är en -83a och suttit i bilen innan..har kanske löst problemet,men hann inte prova innan ja åkte ner mot Sthlm för lite jobb,men till helgen ska de felsökas..
Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]

Vilken ratt? 240

Hej på er. Har en VOLVO 245-833 GL 1993. Nu […]

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]