Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av thomg
Håller på med min jubileums 240 -77. Har nu fått tag på en original varvräknare, men utan kablage. Vet någon vilka färger det var på originalkablarna, och var de gick, t ex vilken säkring som användes.

Hur var det med extraljus, fanns det färdigt kablage från Volvo. Kanske någon har sådant liggande och kan sälja. Vilken knapp användes? Nu sitter det en sådan som kom med den nya instrumentbrädan från 81 och framåt, de knapparna är ju mindre och mjukare. Men fanns det någon speciell knapp för fjärrljus eller dimljus 75-80?

Undrar thomg i Umeå :?:
Användarvisningsbild
av volvo24579
Varvräknaren kopplas+ och - in i instrumentet när man monterar den och det stiftet som sitter imitten bakom ska kopplas till - på tändspole.

Extraljus vet jag endast att knappen var helt blå och sätts brevid de andra kontakter ovan värmereglage

/volvo24579
av thomg
Hej. Tack för bilden. Den här knappen kom till de senare modellerna, tror från 81, den har mjukare kanter och är lite mindre.

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]

Kan du dela med dig av länken?

Justera VVT drevet

Hej Har jag tolkat det rätt att om adaptione[…]

ljudet av ett dött batteri?

Köpte mig ett tungt och enligt expediten br[…]