- sön 18 jun 2006, 23:20
#48135
nu sitter ja här igen med mina problem :roll:
har en 244 GL -79 B21a som ja har haft problem med glödtändning på, så idag tänkte ja att ja kan ju ta och byta ut tänddelarna.
har bytt tändstift, rotor, fördelarlock, brytarspetsar och sen skaffade jag mig en såndär högeffektsspole och skruva dit.
Nu till problemet.
när ja sedan var ute och provkörde bilen så märkte jag att den verkade orkeslös och att den gick ojämnt, drog ut choken för att se om de var för att motorn var kall, men så var inte fallet, den var lika orkeslös och slö, hände nästan ingenting när ja tröck på gasen.
sen märkte jag att motorn vart onormalt varm på den lilla bit på ca 2000m ja körde.
Någon som har förslag på vad det kan vara??
Kan det ha å göra med avståndet på brytarspetsarna eller har ja lyckats fästa tändkablarna i fel ordning på fördelarlocket :?: :roll:
Mycket tacksam för alla svar!
Mvh Pelle
har en 244 GL -79 B21a som ja har haft problem med glödtändning på, så idag tänkte ja att ja kan ju ta och byta ut tänddelarna.
har bytt tändstift, rotor, fördelarlock, brytarspetsar och sen skaffade jag mig en såndär högeffektsspole och skruva dit.
Nu till problemet.
när ja sedan var ute och provkörde bilen så märkte jag att den verkade orkeslös och att den gick ojämnt, drog ut choken för att se om de var för att motorn var kall, men så var inte fallet, den var lika orkeslös och slö, hände nästan ingenting när ja tröck på gasen.
sen märkte jag att motorn vart onormalt varm på den lilla bit på ca 2000m ja körde.
Någon som har förslag på vad det kan vara??
Kan det ha å göra med avståndet på brytarspetsarna eller har ja lyckats fästa tändkablarna i fel ordning på fördelarlocket :?: :roll:
Mycket tacksam för alla svar!
Mvh Pelle
***ILLERTZ***