Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av osla
skulle låsa fast 245 igår, men då rasade diffdreven i bakaxeln men svetsade den idag. men under provturen så märket jag att även lådan har fått stryk, när man gasar fullt på ettan så rasslar det och rycker och även när man ska lägga i od:n så låter det som nästan lite rassel aktigt ljud och od:n rycker och kan ta tid för den att få i växeln.

så funderar mest på vad som kan ha gått sönder, men jag gissar på att det är något i själva od klumpen som gått för att väla går det bra att göra. kan det finnas något i od klumpen som kan kugga över? jag är mest nyfiken på vad som kan ha hänt för jag kommer att byta låda i den, så jag får väl riva den här lådan och kolla.

sen en liten sak till, försök inte att låsa fast era bilar fredag 13:onde :mrgreen:
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Har du möjligen förbikopplat OD-reläet så att OD är aktiv hela tiden? Om du har gjort det så har nog OD:n gjort sitt är jag rädd.

Mvh GK
av osla
jag har kopplat od:n direkt från batteriet ja, men på org knappen så jag har fått sitta och hålla i od:n. sen har jag aldrig kört med den på lägre växel än 4:an så tycker inte att det borde vara det

Min V50 med 17" hjul ska ha 205/50-däc[…]

Tips: Lyssnar man mkt på radio är […]

Luftkudde domkraft

Stämmer,finns olika varianter.vilken är[…]

Bränsletryck B230fb.

Det brukar vara c:a 2,5 kg på tomgång […]