Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jeppzon
Hej!

behöver hjälp med min amazon som jag har satt en b230 med elektroniskt insprut på. men vet inte hur jag ska koppla på bränsleinsprutet. (I)

någon som kan hjälpa mig, antingen via bild ( hur den ska sitta ) eller på något annat smart sätt :P
av Volvo264GLE
Jeppzon skrev:Hej!

behöver hjälp med min amazon som jag har satt en b230 med elektroniskt insprut på. men vet inte hur jag ska koppla på bränsleinsprutet. (I)

någon som kan hjälpa mig, antingen via bild ( hur den ska sitta ) eller på något annat smart sätt :P
Har du satt över kabelhärvan också?
av Jeppzon
har inte någon Kabelhärva men sugen på att köpa mig en sådan :) blir nog bäst

ska kolla på den hemsidan värkar vara vettigt :P

vet inte om det är lättast att visa upp en bild på motorn ??
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Vad var det för årsmodell på bilen du tog den från, Förutom korrekt kabelhärva behöver du även styrelektroniken samt bränslepump(-ar) och reläer. Se till att du får med allt som är anslutet till kabelhärvan.

Mvh GK
av Jeppzon
gnestakalle skrev:Vad var det för årsmodell på bilen du tog den från, Förutom korrekt kabelhärva behöver du även styrelektroniken samt bränslepump(-ar) och reläer. Se till att du får med allt som är anslutet till kabelhärvan.

Mvh GK
Jag har bränslepump och reläer :P men inte någon kabelhärva ska fixa en sådan :D tack för tipset :-)-)
av dutten67777
håller på med typ samma grej har en motor från en volvo 245 med insprut vet någon om jag måste ha tanken med pumpen eler om man kan köpa en pump på biltema och hur kopplar man in motorn med kabelhärva å allt
av Rådlös
Du måste dessvärre koppla in allt som det var i donatorbilen. Det existerar knappast några genvägar eller "patentlösningar". Själva tanken behöver du nog inte byta, men du skall ha plats för en fungerande tankarmatur. Och glöm inte returledningen.
Köp en verkstadshandbok med kopplingsschema för donatorbilen och läs där hur och var alla enheter och givare sitter.

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]

Kan du dela med dig av länken?

Justera VVT drevet

Hej Har jag tolkat det rätt att om adaptione[…]

ljudet av ett dött batteri?

Köpte mig ett tungt och enligt expediten br[…]