- mån 12 jun 2006, 12:00
#47250
Min 360 GLE har stått ute en stor del av vintern och inte körts sedan i höstas då bilen gick utan problem.
Nu vill den inte starta och jag har kollat att där är gnista vid tändstiften, startmotorn drar och där är soppa i kärran, samt batteriet fulladdat. Alltså kollade jag bränsletillförseln: där sitter en stor rund burk i motorutrymmet (bränslefilter??) som slangarna går in i och jag öppnade på 'utsidan' och där kommer ingen bensin fram när jag försöker starta. Insidan verkar vara väl försluten och jag kämpade inte med att öppna där.
Misstänker att det är insprutningsmotorn som inte fungerar. hur kollar jag detta? Kan det vara rost/ärg/oxid vid kontakterna till motorn? Finns där något relä som styr insprutaren?
Tips??
:???:
Nu vill den inte starta och jag har kollat att där är gnista vid tändstiften, startmotorn drar och där är soppa i kärran, samt batteriet fulladdat. Alltså kollade jag bränsletillförseln: där sitter en stor rund burk i motorutrymmet (bränslefilter??) som slangarna går in i och jag öppnade på 'utsidan' och där kommer ingen bensin fram när jag försöker starta. Insidan verkar vara väl försluten och jag kämpade inte med att öppna där.
Misstänker att det är insprutningsmotorn som inte fungerar. hur kollar jag detta? Kan det vara rost/ärg/oxid vid kontakterna till motorn? Finns där något relä som styr insprutaren?
Tips??
:???:
En Volvo 360 GLE 1984 som är i gott skick, en Volvo 745 1987 som har gått 45000, inkörd alltså, samt....
En MB 1988 och ett objekt, en MB 220 coupe 1965...
Samt älskar Stutz Blackhawk från 70-talet!
En MB 1988 och ett objekt, en MB 220 coupe 1965...
Samt älskar Stutz Blackhawk från 70-talet!