Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Jag har en Volvo 460 -96 och är i behov av råd och hjälp!
Jag fick mysko problem när ett relä gick sönder, halvljus fungerade inte och srs-lampan lyste!
Läste och fick svar här på forumet, gjorde som han gjort och bytte mittenrelät, och då funkade det som det skulle igen... men... då uppstod annat problem, nämligen att centrallås och klocka slutade fungera i alla fall när bilen är avstängd. Är bilen på så funkar allt som det ska, försökt att lokalisera problemet men hittar det inte. Alla säger att jag ska skrota bilen men jag vill inte, har aldrig trivts så mycket med en bil sen jag fick den här!!
Tacksam för lite råd här! :)
Johanna
Kolla att du inte har en massa oxid på dom övriga reläna om du ev. har kommit åt något annat relä när du bytte, spreja med elektronikrengöring och slipa eller skrapa rent.
Detta är bara ett enkelt förslag på lösning, men ack så vanligt fel på dessa bilar.
Har provat nu det enda som blev bättre är att elspeglarna fungerar igen, alltid något :)
Men nu upptäckte jag att två reläer var lite varma... kan det vara det som är felet? Och vad beror det på?
Kan tillägga att båda reläerna är dom nya som var nyinköpta på volvo för en och en halv vecka sedan!

//Johanna

Även om fläktmotorn fungerar brukar grun[…]

Jag kan höra på nyheterna precis lika b[…]

Anliggande frambroms 740

Får börja med att plocka av oket och sm[…]

Då har du samma problem som jag, man vet int[…]