Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 245an
jo de kan man ju göra men blir lite trångt tänkte jag ;) men hissar man upp den får man bra me plats men runt diffhuset? :S
av Volvo264GLE
Du kan ju släppa på fjädrar och stötdämparen men låta bultarna till bärarmarna sitta kvar. Då blir det mer utrymme vid klumpen när du hissar upp den
av 245an
fån nog bli så :D så får jag målatsjädrarna också ;)

det skyddet som sitter på dämparen runt kolven (där den är utanförculinderna så klart) behöver man det i besiktningen??för mina bak har helt å hållet släppt å så :S
Användarvisningsbild
av bensinskalle
Tror inte dom sätter någon tvåa på de så länge de inte läcker. Men de påpekar säkert att de inte är i mint conditon så att säga :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Pozze
245an skrev:---
det skyddet som sitter på dämparen runt kolven (där den är utanförculinderna så klart) behöver man det i besiktningen??för mina bak har helt å hållet släppt å så :S
Jag har ett minne av att jag för länge sedan bytte stötdämparna (på en Renault jag hade) pga att Bilprovningen anmärkt på mer eller mindre bortrostade "stångskydd". Huruvida det verkligen hade satts en 2:a även på det minns jag inte.

Även om fläktmotorn fungerar brukar grun[…]

Jag kan höra på nyheterna precis lika b[…]

Anliggande frambroms 740

Får börja med att plocka av oket och sm[…]

Då har du samma problem som jag, man vet int[…]