Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hej
jag ska köpa en ny bilstereo + högtalare till min volvo 240GL 1988 & jag ska använda orginalmonterings högtalar platserna i bilen dvs en högtalare i varje framdörr & en högtalare fram uppe på instrumentpanelen i det fördragna hålet men vilka storlekar på högtalare passar i dörrarna & uppe på instrumentpanelen vid vindrutan det finns (4 tums 5,25 tums 6,5 tums 6x9 tums) högtalare att välja på & vad är det för monteringsdjup i dörrarna
& i hålet uppe på instrumentbrädans orginalhål som är från volvofabriken & bilstereon som jag tänker köpa är någon av dessa här två modelerna
(se länkar nedan) & sen så undrar jag oxå vilka högtalare som passar bäst tillsammans med dessa två olika bilstereo modellerna & vad är det för
skillnad på 2 vägs/3vägs högtalare ?? & jag vill inte ha en massa slutsteg extra baslådor & annat lull lull utan bara en bra bilstereo med
3 bra högtalare & ett bra gött standardljud i min bil då min bil bara ska vara en bra bruksbil till jobbet/ica/semestern osv.osv & jag hade tänkt
att lägga typ max 2000 kr på bilstereon & högtalarna & den tidigare ägaren till bilen han köpte bilen fabriksny då han fyllde 50år hos bil & truck i almedal i gbg för ca 110,000 kr år var då 1988 sedan dess så hade han denna bilen hela tiden tills han sålde den till mig nu i april 2012 då han tyckte
att han var för gammal för att köra med sin bil & farbrorn var då 75år fyllda & denna röda volvo 240GL hade då endast rullal 13.400 mil totalt under
dessa 25 åren som denna farbrorn ägde bilen & bilen är fullservad varje år hos volvo & bilen är oxå regelbundet & komplett rostskyddsbehandlad en gång vart annat år & bilen blev handtvättad en gång i veckan & han vaxade bilen oxå en gång varje månad & bilen stod parkerad i ett varmgarage i farbrorns villa garage så lacken & alla listerna dom blänker som om bilen vore fabriksny :D & jag lovade denna farbror dyrt & heligt att ta hand om bilen på samma sett som han själv gjorde & detta löftet det ska jag hålla till 110% & det blir garnterat ingen vinterkörning med denna volvo 240GL 1988 års model för denna bilen den ska vara en superfin sommarbil till mig i många många år fram över :D........men som sagt tidigare ang:
bilstereon & högtalarna så vill jag ha hjälp med att välja rätt storlek på dessa 3 stycken högtalare & högtalare med bra ljud hos netonnet men även
att få veta skillnaden mellan 2 vägs & 3 vägs högtalare osv.osv tack på förhand mvh maccus

http://www.netonnet.se/art/bil-och-bat/ ... 7186.4686/

http://www.netonnet.se/art/bil-och-bat/ ... 7184.4686/
Satsa inte för mycket på din radio, välj så mycket lågbudget du kan hitta i förhållande till dina önskemål. Läs detta:
http://www.nyteknik.se/nyheter/it_telek ... 476059.ece

Jag blev sjäv lite snopen när jag läste artikeln för någon vecka sedan. Jag köpte en "modern" CD-spelare med radiodel för hemmabruk, SHARP XL HF 300 P, för ungefär en månad sedan. Och nu är det DAB som gäller om något år. ?:-/
Bränsletryck B230fb.

Hejsan. Mitt bränsletryck ligger på 2,2[…]

Xc60 My26 T6 230v laddare

Har också en fundering kring motor/kup&eacut[…]

Jag har fortfarande 3.4.4 som jag fick den 16 juli[…]

XC90 gen 1-fälgar på V60

Hej! Blev erbjuden en uppsättning 19”[…]