- mån 28 maj 2012, 22:32
#649476
Tjenare.
Har en opel kapitän från 1960
som jag kört med B23A och BW55 nu i flera år vilket funkat bra..
Motorn har hafft något knack säkert dom senaste 2000milen
Vid höga varv under belastning. man började höra det specielt vid kall motor
men nu låter det hela tiden.
Tycker dom flästa volvo jag hafft nästan hafft samma knack när dom är kall fast i betydligt mindre omfattning.
Låter inte som vevlagerknack mer som en spikning fast ändå inte svårt att förklara :D
Någon som vet vad som brukar bli dåligt? Motorn var gubbkörd och gått 19000mil då jag lyffte in den.
Den har dock spikat rätt mycket under hela tiden jag kört med den.
Står dock en 244 från 1985 på skroten med låga mil med B230A och overdrive automat.
funderar på plocka den drivlinan i stället.
Vet någon om bakstycket från BW55an passar bak på AW71 så man får uttag för hastighetsmätarvajer?
Har hört någon säga att den ska funka men vill hälst få det bekräftat.
Tack på förhand!
Har en opel kapitän från 1960
som jag kört med B23A och BW55 nu i flera år vilket funkat bra..
Motorn har hafft något knack säkert dom senaste 2000milen
Vid höga varv under belastning. man började höra det specielt vid kall motor
men nu låter det hela tiden.
Tycker dom flästa volvo jag hafft nästan hafft samma knack när dom är kall fast i betydligt mindre omfattning.
Låter inte som vevlagerknack mer som en spikning fast ändå inte svårt att förklara :D
Någon som vet vad som brukar bli dåligt? Motorn var gubbkörd och gått 19000mil då jag lyffte in den.
Den har dock spikat rätt mycket under hela tiden jag kört med den.
Står dock en 244 från 1985 på skroten med låga mil med B230A och overdrive automat.
funderar på plocka den drivlinan i stället.
Vet någon om bakstycket från BW55an passar bak på AW71 så man får uttag för hastighetsmätarvajer?
Har hört någon säga att den ska funka men vill hälst få det bekräftat.
Tack på förhand!