- tis 17 apr 2012, 14:17
Hallå alla! Hoppas någon kan hjälpa men på något vis, har en -93 460 2,0l och vid senaste besiktningen så blev det bara 2 anmärkingar, den ena handbromsen som måste spännas och att srs lampan lös, lämnade in den på volvo som säger att själva airbagen är trasig, jag kontrolerade att d verkligen var airbagen och inte något styrdon till det men det var tyvärr så. Nu till problemet, volvo har slutat tillverka airbag till denna modell och beg får dom inte köpa in el ens montera, det är samma sak med bilskrotar dom får inte sälja beg airbag så man kan inte köpa en ratt ens med airbag i. har ringt runt och kollat. Så är det någon som har någon lösning på detta? går det att lura bilen att det finns en fungerande airbag i den så allt ser ok ut om besiktningen skulle kolla detta, el finns det någon som har en ratt med fungerande airbag i som kan tänkas sälja den? spelar ingen roll om jag får ta hela bilen för att ni vill bli av med den. Kan inte betala allt för mycket så en bil för 5000:- för att få airbagen ger jag inte, då kan jag lika gärna köpa en ny bil om ni förstår vad jag menar =)
min bil är väl inte mycke att hänga i julgranen igentligen men den funkar klockrent förutom detta fel och jag har en liten avbetalning kvar på den så det känns ju lite surt att betala för något som jag inte kan använda el ens kan laga! och pga denna avbetalning så kan jag inte bara sälja bilen vidare heller för då måste avbetalningen göras direkt vilket ja inte heller har pengar till..... sitter i en jäkla sitts just nu därför blir jag väldans glad om någon kan hjälpa mig!!
min bil är väl inte mycke att hänga i julgranen igentligen men den funkar klockrent förutom detta fel och jag har en liten avbetalning kvar på den så det känns ju lite surt att betala för något som jag inte kan använda el ens kan laga! och pga denna avbetalning så kan jag inte bara sälja bilen vidare heller för då måste avbetalningen göras direkt vilket ja inte heller har pengar till..... sitter i en jäkla sitts just nu därför blir jag väldans glad om någon kan hjälpa mig!!