Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Vix
Hejsan. Har länge lagt märke till ett par bilar som stått här i närheten innanför ett stängsel. Så idag kom jag äntligen ihåg att kolla upp en av de ljusgrå 240 som jag lyckades komma ihåg regnummret på. Det rör sig om en ljusgrå 240 turbo från -82, 11 ägare , avställd sen -96 och stått på samma plats i minst 5 år. Ser ut som en vanlig halvrisig bruksbil (med turboemblem), nothing more, nothing less. Om man utgår, utan att ha frågat ägaren, ifrån att den är komplett och någorlunda funktionell, hurpass eftertraktad är en sådan idag och hur mycket ska man vara beredd att punga ut om man skulle få köpa den?
Har som sagt stått länge och verkar inte hända något med någon av dem. (vet ej vad den andra är men den har näbb, bara sett fronten)
av Rappajenzen
Vix skrev:Hejsan. Har länge lagt märke till ett par bilar som stått här i närheten innanför ett stängsel. Så idag kom jag äntligen ihåg att kolla upp en av de ljusgrå 240 som jag lyckades komma ihåg regnummret på. Det rör sig om en ljusgrå 240 turbo från -82, 11 ägare , avställd sen -96 och stått på samma plats i minst 5 år. Ser ut som en vanlig halvrisig bruksbil (med turboemblem), nothing more, nothing less. Om man utgår, utan att ha frågat ägaren, ifrån att den är komplett och någorlunda funktionell, hurpass eftertraktad är en sådan idag och hur mycket ska man vara beredd att punga ut om man skulle få köpa den?
Har som sagt stått länge och verkar inte hända något med någon av dem. (vet ej vad den andra är men den har näbb, bara sett fronten)
Du kan ju gå in å fråga vad han vill ha för bilen? =) skulle jag ha gjort.säger ägaren att han vill ha ett bud så släng iväg ett skambud å hoppas. Men har den stått på gräs länge finns risk för rost i underedet! kolla bilen noga om ägaren är säljvillig. jag själv skulle inte fundera på fråga då de inte är så vanliga nuförtiden, samt att jag vill ha en ;) kom med besked hur det gick sen! //mvh jens
Användarvisningsbild
av Vix
Ja, det ska jag göra. får dock vänta lite så man inte köper på sig nåt utan att ha egentliga pengar. De har stått på asfalt. utan närhet till saltsprutande monster. Återkommer med besked :)
av volvoyamha
Turbo är eftertraktad. Eftersom att turbo 240 är ovanlig. När du säger 82, är det allså en hederlig sedan?
Om inte gubben är blåst så räkna med att få betala.

Mvh Anders
Användarvisningsbild
av Vix
volvoyamha skrev:Turbo är eftertraktad. Eftersom att turbo 240 är ovanlig. När du säger 82, är det allså en hederlig sedan?
Om inte gubben är blåst så räkna med att få betala.

Mvh Anders
Ja, 244.
Ja, finns ju tyvärr gott om folk som gömmer guldklimpar bland sina sopor i väntan på bättre tider. Skadar ändå inte att fråga. Ser väldigt trevlig ut.
av volvoyamha
Ta och fråga. Jag haft turen att jag fått svaren, ''ta bilen'' ''hämta bilen du'' ''den där rullar aldrig, får du iväg den nu så ta den'' ''ge mig en femhundrig så¨får du ta den'' osv osv :roll:

SÅ fråga skadar ALDRIG!
Användarvisningsbild
av Vix
volvoyamha skrev:Ta och fråga. Jag haft turen att jag fått svaren, ''ta bilen'' ''hämta bilen du'' ''den där rullar aldrig, får du iväg den nu så ta den'' ''ge mig en femhundrig så¨får du ta den'' osv osv :roll:

SÅ fråga skadar ALDRIG!
Det är just det man aldrig vet. Frågade om en 142 en gång för 15 år sedan, grön av alger och stått där så länge jag kunde minnas. Fick den för 300:- och den startade nästan direkt. :-DD
av Volvo264GLE
Får väl fylla på.. Köpte en 88:ans GLT rostfri i fräscht skick (dock inga roliga extragrejer) för en 500 :)
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har nollat felkoderna flera gånger. B&ar[…]

La in i går kväll. Inget galet än.[…]

Felkod B5

Bra beslut att vänta då du nu får[…]

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tu[…]