- sön 25 mar 2012, 21:13
Helt plötsligt på motorvägen när jag skulle koppla ut å växla ner till fyran "knäcte det till lite i pedalen" å sedan tog inte kopplingspedalen. Alltså driften ligger på hela tiden. Jag har jämfört med an anann 440 och det man kan se (armen och wiren) rör sig inne i motorrummet precis som de ska. Motståndet i pedalen är ungefär som det ska men det frikopplar alltså inte. Jag är inte helt bakom när det gäller att skruva bilar
Tre frågor:
1. Vad kan detta bero på någon som råkat ut för något liknande?
2. Någon som vet hur mekaniken mellan Wire och urtrampningslager funkar. Wire och kopplingsarm rör sig ju från svänghjulet, på något sätt ändras denna rörelse till en tryckrörelse till urtrampningslagret hur går det till?
3. Någon som har spränskiss eller bild på detta eller vet var jag kan leta efter en sådan?
Tre frågor:
1. Vad kan detta bero på någon som råkat ut för något liknande?
2. Någon som vet hur mekaniken mellan Wire och urtrampningslager funkar. Wire och kopplingsarm rör sig ju från svänghjulet, på något sätt ändras denna rörelse till en tryckrörelse till urtrampningslagret hur går det till?
3. Någon som har spränskiss eller bild på detta eller vet var jag kan leta efter en sådan?