Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ThinhO
Tjenare!
Hade tänkt att montera grupp-a vingen på bilen ikväll, tänkte höra om någon har nått bra tips på att få den rak? (Borra hålen alltså).

Jag tänker mig en tejpmall av nått slag men hur de vettefan!
Tacksam för svar/guider!
Mvh J
Användarvisningsbild
av White
När jag monterade Gr-A vinge på min 240 så mätte jag centrumavståndet mellan fästhålen i vingen, tejpade med maskeringstejp på
koffertluckan där jag ville ha vingen och markerade måtten jag fått från vingen på maskeringstejpen med tunna kryss. Sedan borrade
jag först me ett litet borr, typ 2,0-3,0mm i centrum av kryssen, sedan borrade jag upp till rätt storlek på hålen.

Lättast är det att mäta ut och markera centrum av koffertluckans bredd och utgå därifrån lika långt på var sida ut till vingens hål.

Hoppas du förstår hur jag menar och att detta var till hjälp...
Användarvisningsbild
av ThinhO
White skrev:Var tipset till någon hjälp eller...
Jo ja gjorde som så att ja la vingen där jag ville ha den, sen mätte jag från utsidan på fötterna till skuffens kant o sen mätte jag i bakkant på vingen till kanten på bakluckan. Ritade av fötterna på tejp som ja satt på luckan sen la ja vinklarna o fick ut hålen. Kontrollmätte, borrade, rostskyddade, monterade. Spik rakt :)

Tack!

Tips: Lyssnar man mkt på radio är Tu[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]