Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fritzon
Volvo 244 -87, automatare med en B230K-motor (förgasare)

Ingen direkt ork. Dör ibland vid rödljuse och orkar inte riktigt driva. Inte alltid, men ofta.

Dricker också över 2L/milen...

Några bra tips på vad felen kan vara?
av Fritzon
Har också hört mycket negativt om K-motorn och då framförallt förgasaren.
Gissningsvis är det förgasaren som krånglar, men vad gör man åt det? Kan man inte få en K-motor med dess förgasare och gå fint och bra?
av Rappajenzen
broder min bytte till en b230k i sin 240 dock byttes vacumslangs gasaren ut mot gamla strombergaren från gamla motorn å den har han kört på 0.92/ milen blandad som lägst. tror felet sitten i gasaren.. //mvh
av Knorr
Sitter la ett membran i förgasaren tror jag är inte jätte kunnig men pajar det så går bilen skit..hade en b230k i min 87 den gick ricktigt dåligt ryckigt mm.. bytte motor men kolla membranet i förgasaren finns att köpa för en billig peng tänk på att fylla på förgasarolja bara..
av Fritzon
Om jag tar en sån här förgasare (vad heter den?) Behöver jag någonting annat också, eller det räcker med att bara byta ut den?

Passar slangar och sladdar precis rakt av?
av Fritzon
Passar en sån här A-förgasare? Hittade nämligen en 240 på skroten med en sån här.

Hur mycket behöver jag modifiera? Ska jag ta hela insuget också?

Bild
av Rappajenzen
då vi bytte i broders så tog vi insug å gamla gasaren från b23a till b230k. den gasaren du länkade sitter på b21a tror dock att det borde funka utmärkt efter en justering. //mvh
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]