Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av joakim1992
tjenna har en 245a år 90 b23f
har fått problem med den lamnda lampan började lysa då bytte jag lambda och luftmassemätare för den gick dåligt på låga varv tänder inte bra vid fullt gaspådrag. det funkar om man börjar gasa lungt se vid 3500 kan man gasa fullt går hur bra som helst då men som sagt innan det så går den skit vad kan det va?? MVH JOAKIM lite brottom behöver ha bilen i morgon:/
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Blev det någon skillnad efter byte av nämnda delar? Ta gärna ut felkoder. Kan kanske vara spjällägesgivaren. Kom detta med dålig gång plötsligt i samband med att lampan började lysa eller har du haft problem innan.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Kolla spjällägesgivare samt rengör spjällhuset.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Då vet du dessvärre vad du har framför dig. :roll:

Mvh GK
av joakim1992
tittat och rengjort bytt flammskydds filter elr vad det heter samt insugspackning så det var tätt går mkt bättre men fortförande bludder på lägre varv går jättebra med rätt varvtal bara så vet inte vad det e för fel fortförande:(
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Har du rengjort oljefällan?

Mvh GK
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Du får nog ta bort oljefällan och göra ren den. Är den för igenkorkad så att den inte går att rensa måste den bytas.

Mvh GK
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]