Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rådlös
Nu har du fått ett klart svar av Hasse63 så du kan agera därefter.
Men i alla sådana här sammanhang och frågor "passar XYZ från B20 på ABC B23?" så gör man så här: Gå in på någon tillbehörs eller resevdelskatalog. På den här sidan finns t.ex Skruvat. Leta upp den aktuella delen som du tänker använda, i det här fallet en startmotor. Notera katalognumret. Leta sedan upp den bilmodell där du tänker sätta i startmotorn. Om katalognumret är detsamma, så passar det.
Så länge du håller dig till samma firmakatalog så stämmer det. Alla dom stora försäljningsställena har ju egna kataloger. Många har den servicen att man kan söka delar på sitt regnummer. Då har man redan kommit halvvägs.
Det här behöver ju inte betyda att du måste köpa dom här delarna, dom har du ju redan. Men det är lätt att få bekräftat att dom passar.
Användarvisningsbild
av NisseHult
Rådlös skrev:Nu har du fått ett klart svar av Hasse63
Så klart tycker iaf inte jag att det var.

1. Vad menas med att "flytta i"?
"i" tycks ligga mellan startmotorn och vaddå?

2. Vad har startmotorn med vattenpumpens passning att göra.

Help..
av Volvo264GLE
NisseHult skrev: 1. Vad menas med att "flytta i"?
"i" tycks ligga mellan startmotorn och vaddå?

2. Vad har startmotorn med vattenpumpens passning att göra.

Help..
Det var en särskrivning.. Startmotorn går att flytta mellan motorerna..? Gör det det, jag antar att en Amazonman ska ha koll på det ;)

TS skrev bensinpump och Hasse63 skrev bränslepump saksamma.
Jag vet inte vad NIsseHult fick vattenpumpen ifrån?
av Amarace
Hasse har rätt :) Startmotorn passar alla röda motorer (alltså, B18, B20, B19, B21, B23, B200, B230), dock ska man tänka på att äldre inte har stiftet på solenoiden för att koppla förbi förkopplingsmotståndet som sitte rpå en hel del motorer.

Så Hasse skrev med ett mellanslag för mycket bara, och Nisse Hult skrev vattenpump istället för bränslepump.
Användarvisningsbild
av NisseHult
Volvo264GLE skrev:Jag vet inte vad NIsseHult fick vattenpumpen ifrån?
Hahaha. Det vet inte jag heller faktiskt. :oops:
Antagligen för att jag har en sådan liggande som ska ut på Tradera när jag får tid.
Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]

D4 VEA dricker olja

Hur har det gått för dig?