Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ConCept
Som sagt.. har precis satt in nytt ljud i min 460 och allt funkar hur bra som helst... men när jag ska slå på belysningen så slocknar sterion och sen går den på igen.. nån som har nån koll på vad det kan vara för fel?
Tack på förhand /Ante
av ConCept
Ingen som e hajj på el och ljud? :roll:
Användarvisningsbild
av Rirojej
Dålig jordning? kan inte komma på nåt annat :(
av krang
Jag har faktktiskt ett liknande problem med min stereo och ljusreglaget. Jag får kraftiga knäpp ibland när man passerar mittläget. Tänkte reda ut vad det beror på och se om jag kommer fram till nått bra.
Användarvisningsbild
av boostofta
Det är spänningsfall som ger sånna fel. Dålig jord eller dålig spänning. Vart har ni tagit ström ifrån???
Dra en kabel, med säkring, från batteriet till stereon. se till att jorden är ok. om knäpparna finns kvar så kan det behövas en störningskondensator.
av krang
Jag har pluskabel från batteriet till slutsteg bak men till huvudenheten är det säkert bara den befintliga kabeln som var till orginal stereon som suttit där sen det begav sig. Har funderat på avstörning och det blir nog lösningen. Kan tänka mig att reglaget till belysningen blivit lite dåligt med åren.
Användarvisningsbild
av boostofta
dra en ny kabel till stereon
Märkligt fel på torkarna

Ska villigt erkänna att jag inte har en aning[…]

Vakuumklockan rör sig inte heller

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]