Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av 245GLT90
Hej!

I går köpte jag en 245 GLT -90:a. Allt var frid och fröjd. Bilen har kass koppling men det var med i beräkningarna. I dag slutade blinkers och det irriterande tickandet som varnar för glömt bälte att fungera. Varningsblinkers fungerar dock. Vad kan detta bero på? För att komma hem måste jag varje dag svänga vänster på en 90-väg och då känns det bra att kunna ge tecken i god tid...

Tacksam för alla råd.

/David
Användarvisningsbild
av Sparkz
Kollat säkringen? Inte bara att den är hel, det är ofta dålig kontakt i säkringshållaren på 240.
Användarvisningsbild
av 245GLT90
Jodå, jag har kollat över säkring och säkringsblecken och det verkar ok.
av PIMP
245GLT90 skrev:Hej!

I går köpte jag en 245 GLT -90:a. Allt var frid och fröjd. Bilen har kass koppling men det var med i beräkningarna. I dag slutade blinkers och det irriterande tickandet som varnar för glömt bälte att fungera. Varningsblinkers fungerar dock. Vad kan detta bero på? För att komma hem måste jag varje dag svänga vänster på en 90-väg och då känns det bra att kunna ge tecken i god tid...

Tacksam för alla råd.

/David

kolla kablarna till blinkersrelä´t. den sitter väl vid högerbenet (förarstolen) innanför mittkonsollen eller är det 740 jag tänker på. //PIMP
Kontakt säkringsbox

https://www.volvopartswebstore.com/products/volvo/[…]

Hej Bil: Volvo S70 GLT 1997 Jag hade tre stycke[…]

PROGRESS!! Nu startar den men går bara i ca[…]

Det kan vara högtryckspumpen som är pro[…]