Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ampej
Hej.

Efter att ha bytt förgasarmembran nu och tejpat en vacum slang som läckte så vägrar bilen starta.
Det är en del till luften som jag tror inte funkar, den runda svarta saken som sitter nära luftfiltret med en gul vacum slang på,
Jag har haft problem ett tag med att slangen som går ifrån den till motorn hoppar ut hela tiden och en kompis som är bilmeck blåste i den vacum slangen som går mellan den och motorn och sa att den ska röra på sig när man blåser men det gjorde den inte, sen upptäckte jag att förgasar membranet som jag bytte förut var trasigt så jag satte in ett nytt och nu vägrar bilen starta, Någon som har nån ide varför? Kopplar jag ur vacumslangen så puttrar den med full gas annars dör den.

Vad heter den runda saken som har en gul vacum slang?

Mvh Ambjörn
Om du står framför bilen och kollar vid luftfilterboxen så går en ganska tjock slang till höger sida av motorn, det är 2 rör där ifrån motorn. Men nära fronten på bilen sitter det en rund liten box emellan slangarna, den har en gul vacumslang som går till sidan av motorn. Den runda saken har en pil på sidan, jag försökte kolla upp nummret på den men den var nog för gammal så jag vet inte vad delen heter.

Sen till Membranet, jag har satt membranet rätt som det ska men kolven satt helt fel, så jag vred på membranet lite så att hålen i kolven satt mot torpedväggen och då startade bilen men behöver full choke för att köra =( Så nu satt jag uppe inatt och luskade och läste då att dom 2 hålen i botten av kolven ska vara vända mot motorn plus att membranet ska sitta rätt. Jag har en Piersburg 175 cd förgasare. Så det enda nu är att jag måste försöka lösa det med den svarta runda boxen som inte finns på bild någonstans =( Kan nog ta en bild idag på motorutrymmet och visa vad jag menar.
start o stop

Kan bara stängas av med bilar som har Sensus […]

Tack för alla svar. Har kontaktat bilia an[…]

AWD-bekymmer

VI tog lös haldex-styrdonet DEM. En indikatio[…]

nackdelar med Running Boards

nackdelen är att när man öppnar d&o[…]