Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av toledo16
Hej.jag håller på att bli tokig snart.har luftat bromsarna runt om med både tryckluft. bromsklocka, och trampat ner pedalen minst 10ggr.men med ett taskigt resultat.Jag har bytt huvudbromscyl. Vä bromsok bak 4st bromsslangar fram plus även hö bromsslang bak.jag ser att det kommer inte lika mycket bromsvätska från hö bak.skulle det kunna vara varn.ventilen för kretsbortfall som sitter på vä ramben.är hemskt tacksam för svar.
Användarvisningsbild
av Pozze
toledo16 skrev:Hej.jag håller på att bli tokig snart.har luftat bromsarna runt om med både tryckluft. bromsklocka, och trampat ner pedalen minst 10ggr.men med ett taskigt resultat.Jag har bytt huvudbromscyl. Vä bromsok bak 4st bromsslangar fram plus även hö bromsslang bak.jag ser att det kommer inte lika mycket bromsvätska från hö bak.skulle det kunna vara varn.ventilen för kretsbortfall som sitter på vä ramben.är hemskt tacksam för svar.
Hur exakt yttrar sig det "taskiga resultatet"? Fjädrande bromspedal och/eller ojämn bromsverkan, eller...?
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Har du bytt bromsolja, gammal bromsolja kan ge svampighet. När du luftade, luftade du då de nedre nipplarna fram ( jag förutsätter då att du har Girling fram) samtidigt på respektive sida?

Mvh GK
start o stop

Kan bara stängas av med bilar som har Sensus […]

Tack för alla svar. Har kontaktat bilia an[…]

AWD-bekymmer

VI tog lös haldex-styrdonet DEM. En indikatio[…]

nackdelar med Running Boards

nackdelen är att när man öppnar d&o[…]