Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Knorr
Hej!

Kör en volvo 240 87:a med b21a motor i som har fungerat klockrent. Var ute å körde som vanligt igår kväll utan några som helst problem.
Idag när jag skulle ut så startar jag bilen och den börjar Vibrera kraftigt känns som att hela bilen ska vibrera sönder. Tänkte att jag kör en sväng så jag gasade upp och allt gick fint bilen gick bra på hög hastighet men när jag skulle bromsa ner märker jag att bromsarna i stort sätt inte funkar pedalen är sten hård, så jag får glida tills farten har sänkts å då börjar den vibrera och dör

Någon som har några bra förslag på vad som kan ha hänt under natten..PS weber 36/36 DCD sitter i.

Tack på förhand....
Användarvisningsbild
av lilleman
Låter ju som det skulle ha nåt med bromsservon o göra har du kollat
slangen mellan insuget o servopottan starta motorn och spruta startgas på slangen och dess anslutningar
kan ju även vara membranet i servopottan som gått sönder så motorn tar tjyvluft där.
Prova spruta startgas på vakummslangarna och insugspackningen den packningen har en benägenhet o ge upp
vid 4-ans insug.

Mvh/Roger :D
av Rådlös
En motorkudde kan ha gett upp. Eller, den går bara på tre cylindrar. Detta säger dock inget om varför bromsarna var underliga. Du får krypa under bilen och kolla.
av Knorr
tack för svaren....kollade runt lite granna och upptäckte att plastmunstycket som sitter i vaccumklockan gott sönder får fixa nytt sådant så är nog problemet löst...

Ha det gött och tack för svaren...=)=)

Tack för alla svar. Har kontaktat bilia an[…]

AWD-bekymmer

VI tog lös haldex-styrdonet DEM. En indikatio[…]

nackdelar med Running Boards

nackdelen är att när man öppnar d&o[…]

ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]