Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MarcusGöransson
Hej, jag går i bet för min gamla volvo, och vill ha ordning på den för det är världens bästa bil, men felet är att fläkten går inte i något läge och spolarvätske motorn får ingen ström och vänster positions ljus slocknar när jag sätter på vanliga ljuset, (årsmodell -84), någon som kan hjälpa mig och säga vad jag kan göra? jag är ingen elektriker och har inte råd att lämna in på verkstad, och vet någon om det är jobbigt att byta handbromswire?
Snälla hjälp mig, jag är tacksam för svar!
av Rådlös
Börja med att köpa dig en verkstadshandbok om du vill undvika verkstäder. Det finns på Blocket och Tradera. Även Volvos egen blåa bok täcker en hel del, bl.a. kopplingsschema.
av Volvo264GLE
Välkommen hit! :)
Som Rådlös sa så tycker jag också att det kan vara bra att skaffa en gör-det-själv-bok som du kan lära dig lite ur och se hur saker fungerar! Haynes är en vanlig sådan!

Hur vet du att spolarvätskemotorn inte får ström? Har du mätt eller har du kollat så att kablarna är anslutna?
Likaså med fläkten! Är den totaldöd och ger inte ifrån sig ett enda ljud? Kollat säkring?

Handbromsvajern är inte så svår att byta egentligen men om du får tag i instruktioner :wink: och lite tid så kan nog du fixa det!

Med vänster positionsljus, menar du bara det fram då?
av aalex