Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Perra N
Du kan sätta dem med distanser, och låta magneterna gå ner i originalhålen. För det sitter väl små högtalare där nu?
av Wellen
Nää..det sitter inte några högtalare alls, så jag måste såg ut hål för 6x9:orna, men ska man höja hatthyllan då?, eller går de ner mellan skenorna??
av autobil
Går det inte att såga bort de skenorna?
av Wellen
Joo, det går, men vill helst inte de, annars får jag skaffa små lådor till 6x9:orna..finns ju på mds hemsida såg jag :)

Tänkte bara hur nån annan har löst de, skulle gärna vara kul att få se nån bild på någon lösning eller hur de har byggt sin hatthylla. :roll:
av volvo_240power
tjenare jag sågade ut en skiva i plywood, sen sågade jag hål i den så jag fick plats med 6*9 i den, o en sak till om du har nakstöd bak i bilen så måste du såga så den får plats ...

mvh daniel
av Boden
Jag sågade av metallskenorna
av Molle
Jag kapade bort metallen.
av mackan_
Satte in två jbl 6*9:or idag, ett jäkla jobb må jag säga.

Körde på distanser men fick ändå såga upp lite. Var precis så jag fick plats bakom nakstöden. Men då hade jag lite slutsteg och grejor under hatthyllan som gjorde att jag var tvungen att flytta ut högtalarna så mycket jag kunde åt sidorna.

Men nu låter det bra :)
av D0rK
jag la bara mallen jag fick med högtalarna på hatthyllan, ritade ut efter dessa.
sen var dte bara fram med sticksågen och såga, tog inte många minuter så var det klart!

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]