Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 360
efter ha stått några veckor. Gnista finns och när jag prövar med startgas tänder den till, men fortsätter inte gå trots att jag fortsätter spruta in startgas. Vad kan detta vara för fel? Motorn är en B200F 1988.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Frågan är då hur pass bra gnista du har, är den gulaktig eller klart blåvit. Efter att ha stått några veckor kan ärg ha slagit till så att du behöver rengöra lite anslutningar i ditt tändsystem. Kollade du bara om du fick fram en enstaka gnista eller kollade du att du fick gnista hela tiden.

Mvh GK
av 360
Det var gnista hela tiden. Har en såndär Biltemamanick som jag sätter mellan tändkabeln och tändstiftet och där syns bara att det blir gnista - mer gulaktig, men det kanske skall vara så. Rengjorde och sprutade eldelarna med crc då den inte startade, utan framgång.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Gnistan skall vara blåvit gnista för att vara korrekt. Hur länge sen är det sen du servade tändsystemet? Föreslår byte av tändstift, fördelarlock, rotor och kanske tändkablar om dom är gamla.

Mvh GK
Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]

installera dragkrok

Det är plättlätt att installera med[…]

nackdelar med Running Boards

Tycker inte bilen är tillräckligt hö[…]