Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#36752
Hej!

Gör mitt första inlägg här och hoppas på lite nybörjartur.

Jag har en 440 turbo 91:a där kontrollamporna i instrumentpanelen för spolarvätskan, batteriet och (!) lyser med ungefär halva styrkan mot när dom lyser för fullt.

Nu lyser dom så i princip hela tiden, men när felet först dök upp så var det bara då och då. Fick känslan av att det kunde vara halvkortis i givaren för vätskenivån. Testade att ta isär den enda kontakt jag såg gå till spolarvätskebehållaren, men ingen skillnad.

När jag verkligen får dåligt med spolarvätska lyser lampan med full styrka.

Är det någon som känner igen symptomen och har förslag på lösning?
Användarvisningsbild
av vetten
#36774
Hej tycker att det låter lite som ett jordfel så ta och kolla upp dom jordpunkter du kan hitta och gör rent, du kan passa på att göra rent alla kontakter som du hittar också eftersom det är ett känt problem på hela 400-serien, har du nån koll på om generatorn laddar som den ska dvs. fullt c:a 14volt annars kan det ju vara så att kolen är slitna.

vetten
av startmeup
#36782
Vad jag förstår så laddar den ok, 14 volt över batteriet när när den är igång.
Multirem fladdrar (Slo Mo-video)

För att förtydliga vad jag sa om bytesin[…]

Luftfjädring V90

Precis. Samtidigt är produktnamnet Four-C en […]

Har idag förnyat VOC. Alltså Volvo appe[…]

Huvudkontorer i Växjö troligtvis. Ring d[…]