- tis 04 apr 2006, 14:49
#36752
Hej!
Gör mitt första inlägg här och hoppas på lite nybörjartur.
Jag har en 440 turbo 91:a där kontrollamporna i instrumentpanelen för spolarvätskan, batteriet och (!) lyser med ungefär halva styrkan mot när dom lyser för fullt.
Nu lyser dom så i princip hela tiden, men när felet först dök upp så var det bara då och då. Fick känslan av att det kunde vara halvkortis i givaren för vätskenivån. Testade att ta isär den enda kontakt jag såg gå till spolarvätskebehållaren, men ingen skillnad.
När jag verkligen får dåligt med spolarvätska lyser lampan med full styrka.
Är det någon som känner igen symptomen och har förslag på lösning?
Gör mitt första inlägg här och hoppas på lite nybörjartur.
Jag har en 440 turbo 91:a där kontrollamporna i instrumentpanelen för spolarvätskan, batteriet och (!) lyser med ungefär halva styrkan mot när dom lyser för fullt.
Nu lyser dom så i princip hela tiden, men när felet först dök upp så var det bara då och då. Fick känslan av att det kunde vara halvkortis i givaren för vätskenivån. Testade att ta isär den enda kontakt jag såg gå till spolarvätskebehållaren, men ingen skillnad.
När jag verkligen får dåligt med spolarvätska lyser lampan med full styrka.
Är det någon som känner igen symptomen och har förslag på lösning?