- sön 03 apr 2011, 20:19
#516211
Tja. Har lite problem med min 240i -88 b230f Lh2,4
Jag tycker inte den går något bättre än orginal, känns ganska seg.
Den går skit på tomgången.
Det som är gjort på den är. (den gick som den skulle innan sakerna monterades)
531 topp (planad 2mm)
kg 003 kamaxel (ställbart kamdrev)
Extraktor 4-2-1 - 2,5 tum.
Ihoptryckt orginal btr ca 3.5bar (har provat köra med en otryckt också, det blev lite bättre tomgång då men gick samma på högvarv)
Ska göra ett komptest imorgon. Vad ska kompet ligga på ungefär?
Kan jag ha ställt kamdrevet fel
Mätade med klocka att insugsventilen på cyl1 öppnat ca 2,5mm vid Ödp
Jag tycker inte den går något bättre än orginal, känns ganska seg.
Den går skit på tomgången.
Det som är gjort på den är. (den gick som den skulle innan sakerna monterades)
531 topp (planad 2mm)
kg 003 kamaxel (ställbart kamdrev)
Extraktor 4-2-1 - 2,5 tum.
Ihoptryckt orginal btr ca 3.5bar (har provat köra med en otryckt också, det blev lite bättre tomgång då men gick samma på högvarv)
Ska göra ett komptest imorgon. Vad ska kompet ligga på ungefär?
Kan jag ha ställt kamdrevet fel

Mätade med klocka att insugsventilen på cyl1 öppnat ca 2,5mm vid Ödp