Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jakobsson
Har funderingar på att byta motor. Som sagt va bara en fundering, vet inte vilket jobb det kommer innebära.

Har nu en B230K och funderar på att konvertera till en insprutare. Någon som vet vad jag behöver mer för att få detta att fungera. Och är det någon som har gjort det eller har några råd?

mvh Johan
av Arne
Det är skitmycke jobb, du bör nästan ha en skrotad bil med insprutare för att konvertera din till insprutare. Du behöver bränslepumpar, bränsleledningar, kabelmattor tändning, m.m. Jag har gjort detta på en 740 och gör helst inte om det. Där bytte jag även huvudbromscylinder och bromsservo eftersom det satt en kraftigare bromsservo på insprutaren. Jag konverterade från B230A på 112 hk till B230E på 131 hk med K-jetronic.
Användarvisningsbild
av Hasse63
Beställ en ombyggnadssats på en skrot från A motor till en B230e k-jet, då får du allt du behöver. Sen behöver du lite kunskap på var allt ska sitta. jag har byggt om o de va inte så farligt mycke jobb tyckte jag

För att förtydliga vad jag sa om bytesi[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Idag fick bilen nya däck, nu kommer det k&aum[…]

Sent inlägg, men det var alltså Trafikv[…]

Lampor + VoC

Ryck ur di små lyktorna som sitter på[…]