Strömkabel skulle jag rekomendera 6-7 meter, eftersom den dras inte raka vägen från batteriet bak. Med 5 meter kommer du stå där och sakna kabel troligen.
Och som anp säger, dra strömkabel på ena sidan bilen, och lågnivå på andra sidan, eller längs kardantunneln. Lågnivåkablarna är vanligen 5 meter, vilket räcker. Vanligen sitter det en styrkabel för remote på lågnivåkabel oxå, så det behöver man inte tänka på att dra separat. Jag rekomenderar minst dubbelskärmad lågnivå, för att slippa onödigt "turboljud" i systemet när du gasar.
Kom ihåg att säkra av strömkabel MAX 30 cm från batteriet, annars kommer inte en enda eventuell försäkring täcka ev brand, som uppkommit pga felsäkrat system. säkringarna på steget/stegen är alltså enbart till för steget/stegen. Den man sätter på strömkabeln, framme vid batteriet ska förhindra backström/kortslutning. Kortslutning får du ju när strömkabelns skyddshölje skavts bort mot vassa plåtkanter. Så dra genom gummigenomföringar i torpedväggen, för att vara "säker" så gott det går.
För att vara säker på att inte bränna ditt/dina steg, så dra en lika grov jordkabel, som fästes i karossen på lämpligt ställe, där du slipar plåtrent. Jordkabeln kan vara lite mindre, eftersom den är så mycket kortare, men jag råder alltid att man tar lika tjock som ström, då är man säker.
Dra eventuell högtalarkabel vid lågnivå.
Mvh/ Adde
Länkar till addes hemsida som inte fungerar? Byt ut
http://www.adde.dk/ i länken mot
http://www.jagrullar.se/forum/images/faq/ så bör ni komma åt det ni söker. Pm'a även mig eller annan moderator så vi kan gå in och laga länken /Brainy