- ons 22 sep 2010, 22:43
Hej
Som nybliven (och stolt) ägare till en 240 av 90-års modell, behöver jag ställa en del frågor
för att få bilen som jag vill att den ska vara, och den här frågan brådskar:
Jag har nu efter c:a 1 månad efter köpet konstaterat ett oljeläckage från toppen. (c:a 1 liter/50 mil)
Det har visat sig vara från en oljekanal (ovanför oljefiltret, som jag först trodde det läckte från)
Det läcker inte när oljan är kall, utan det sipprar ut när den blir varm
och frågeställningen är sålunda:
Bilen har gått 22000 mil, är det någon som tror att det räcker med att byta topplockspackningen?
...och om det visar sig att jag måste renovera toppen, då tänkte jag sätta dit en annan som
redan är renoverad men som är från en 240 av 84-års modell.(motorkod okänd)
Skulle en topp från en 84 med förgasare passa "rakt av" på min 90 med insprutning?
Väldigt tacksam för svar
Som nybliven (och stolt) ägare till en 240 av 90-års modell, behöver jag ställa en del frågor
för att få bilen som jag vill att den ska vara, och den här frågan brådskar:
Jag har nu efter c:a 1 månad efter köpet konstaterat ett oljeläckage från toppen. (c:a 1 liter/50 mil)
Det har visat sig vara från en oljekanal (ovanför oljefiltret, som jag först trodde det läckte från)
Det läcker inte när oljan är kall, utan det sipprar ut när den blir varm
och frågeställningen är sålunda:
Bilen har gått 22000 mil, är det någon som tror att det räcker med att byta topplockspackningen?
...och om det visar sig att jag måste renovera toppen, då tänkte jag sätta dit en annan som
redan är renoverad men som är från en 240 av 84-års modell.(motorkod okänd)
Skulle en topp från en 84 med förgasare passa "rakt av" på min 90 med insprutning?
Väldigt tacksam för svar
Senast redigerad av 1 Volvo230F, redigerad totalt 0 gånger.