Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DCEL1TE
ja har en volvo 240 gl som jävlas . när bilen är igång o du trampar ner bromsen så sjunker den bara utan motstånd som om de läcker typ och bromsarna tar endast längst ner o då bara lite. har bytt huvudcylindern och luftat systemet och kollat överallt efter läckage men inget hittat. när bilen är stannad så får du upp lite tryck när du pumpar bromsen till du trycker för långt ner så är de som allt tryck försvinner så går pedalen i botten.

är de någon som vet vad för fel jag har så säg gärna till ! mvh Macke
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Jag tror att du har ett sammansatt problem. För det första misstänker jag att en av kretsarna inte fungerar, kan kontrolleras genom att hissa upp bakvagnen och bromsa, om bara det ena bakhjulet bromsar har du fel på en krets.
Jag tror även att du skall byta ut bromvätskan helt då bromsvätska är färskvara som till slut samlar vatten vilket vid uppvärmning ger luftbubblor i systemet vilket kan skapa de problem du nämner.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Du har ju själv beskrivit ditt problem och jag har föreslagit en, som jag tror, lösning. För att byta ut gammal bromsolja får du pumpa ut den gamla och pumpa i ny.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av snoddasD5
Eller har du sån otur som jag hade engång i tiden huvudcylindern gav upp köpte en ny på volvo montera samma fel sökte som en galning fel sen prova jag byta en ny huvudcylinder då visa det sig var fel på den nya från volvo så efter andra bytet funkade bromsarna.
av volvoyamha
Luftat på rätt nipel på oket?? hade exakt samma fel ocg luftade på nipplarn abredvid bromsbeläggen :roll: 8) luftade på nippeln längst upp på oken fram och då vart de tryck på en gång :)

Mvh
av DCEL1TE
NU har jag bytt bromsservo, huvudcylinder och luftat hela systemet ..... samma jävla problem någon som har en aning för de har inte jag!?. de ända jag kan tänka mig som e kvar att bytas e den lilla klumpen som sitter vid balken där alla bromsrör går in till ? mvh macke

Föredrar sim i bilen, slipper koppla upp mobi[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Står det 10° så ska det ställ[…]