Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvobrud
Jag har en volvo 460 SE 2.0 årsmodell 95 det är så här att jag har ett larm som är minst lika gammalt. Och mitt problem är att imorse fungerade det att låsa upp bilen precis som vanligt, har aldrig varit någon tendens till att krångla innan, men 40 minuter efter att jag låste upp bilen alltså när jag hade parkerat vid skolan så kunde jag inte låsa. Nyckeln fungerar men bilen reagerar inte. Sen så kan jag inte starta bilen då larmet har gått igång men drog jag ur en kabel i motorrummet (vet inte vad den heter) då startar bilen, då larmet inte är i kopplat eller något..
Men har jag då dragit ur den kabeln så fungerar inte stereo, bakljus, blinkers, varvräknare, ja listan kan göras lång.
Men det var enda sättet för mig att komma hem med bilen så ja jag var väldigt olaglig och trafikfarlig idag men som sagt var enda sättet att få igång bilen och komma hem.
Det roliga med allting var att nu när vi varit hemma och kollat har kunnat dra ur varenda säkring och kabel som har med larmet att göra och ändå så larmar han.
Sätter jag i kabeln igen då kan jag inte starta pga att larmet är på och jag kan inte stänga av larmet eftersom inte bilen reagerar på knappen på nyckeln.

Jag har alltid haft problem med att min bil har låst sig själv emellanåt sen så har extranyckeln kommit på villovägar hos tidigare ägare. Sen har belysningen alltid inte fungerat på förardörren men alla andra dörrar fungerat på. Men helt plötsligt så fungerade den pga den kabeln som vi drog ut..

Vore väldigt glad och tacksam om någon visste problemet..
Är så jävla trött på alla problem som jag haft med denna bilen men detta tar verkligen priset. Har precis lagat min kylare.
Blir bara arg för att han aldrig kan vara hel och fungera som han ska. Har ju för länge sen passerat summan för vad jag kan tänka mig att lägga ut på honom.. så jävla less rent ut sagt.
Användarvisningsbild
av vetten
Ja larmet brukar ju vara kopplat till dörrkontakterna, så testa att byta ut den kontakt som krånglar så kanske det löser sej. Det var ungefär samma fel på min V40 -98 och efter dörrkontakbyte så funkade allt.

Hej. Jag delar ut internet från min mobiltel[…]

SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]

Tack för svar. Ps. Hannade i fel forum, moder[…]

Välkommen ut i trafiken

Har beställt på www.trodo.se. Det var […]