Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvoyamha
Hej. skall nu i början i augusti upp till jämtland och hämta en volvo 245 års modell 1984 med en b23a. Nu har han stått ett par år, Och så saknas bränsle pumpen (den mekanisk) så jag tänkte sätta ner en ny pump men är det värt att gnuga igång den eller skall man dra igång han för när han går igång skall byta lite saker innan den körs till bess.
Har du ett friskt batteri så är det väl lika bra att starta den med startmotorn.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av Hilmer
Häll på ny bensin, koppla slangarna till pumpen och pumpa sedan fram bensinen för hand innan du monterar pumpen på plats, då slipper man gnida på startmotorn tills soppan är framme. Ev lite startgas också, men sen bör den smälla igång. Ja iaf om det finns gnista.
Okej så sug fram bensin till pumpen. monter pumpen. ditt med slangarna spruta startgas i insuget sedan gnugga så skall han hoppe igång. Sedan har jag hört att man inte skall mord bromsa på en gång utan mjukt ett tag så att man märker att alla bromsarna fungerar! Tack för råden.
Jaja :roll: en kammaxel vet jag vad det är :wink: nyss skruvat bort bensin pumpen på en b21a motor och ser att det är som en tunga på den och trycker man upp den och släpper då jelvar sprutar det xD passar bensin pumpen ifrån en b21a till en b23a ?

Hej. Jag delar ut internet från min mobiltel[…]

SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]

Tack för svar. Ps. Hannade i fel forum, moder[…]

Välkommen ut i trafiken

Har beställt på www.trodo.se. Det var […]