Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sunil
Tjena, jo det är så att jag har nyss införskaffat mig en 242 75:a som jag ska ha som min första projekt bil som jag å en polare ska greja med nu till vintern och då har jag en massa idéer som jag vill göra med den.

Men efter som jag har så många ideer/frågor så skulle det bli för mycket att skriva i en tråd å efter som att det är ett tag innan jag ska börja med den så tänkte jag börja med en fråga nu å så kan det nog bli mer frågor eftersom.

så här är min fundering, jag vill ha min front med dom följande delarna: 260 Huv och grill,USA-lysena (eller vad dom nu heter dom där dubbla fyrkantig lysena) och dom nyare blinkersena. jag har inte sett så många bilder på 240/260 som har just dom delarna, så jag undrar hur mycket fix är det att få allt att sitta ihop och är det nåt jag måste tänka specielt på? //Linus
av Volvo_740_GLT
Det är bara att klämma dit delarna dom passa rakt på
Användarvisningsbild
av dalle76
jo en sak kolla hur torpedplåten blir (alldeles under rutan) om huve kommer från en för ny bil så passar det inte ihop.70 talarna var väl nedsänkt vid luftintagen till fläkten och nyare från ca 85 är torpedplåten istället upphöjd
av Arne
dalle76 skrev:jo en sak kolla hur torpedplåten blir (alldeles under rutan) om huve kommer från en för ny bil så passar det inte ihop.70 talarna var väl nedsänkt vid luftintagen till fläkten och nyare från ca 85 är torpedplåten istället upphöjd
Det var från -86 års modell huven ändrades.
av Sunil
Okej, ja vi se vad som händer när tiden är inne att börja samla ihop såna grejer till bilen, ska nu först börja med att leta upp motorn jag tänkte ha i en B6304S från en 960 eller kanske en PRV V6 skulle va sitta fint, jag ska höra med min farsa å se vad han säger. :)

Hej. Jag delar ut internet från min mobiltel[…]

SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]

Tack för svar. Ps. Hannade i fel forum, moder[…]

Välkommen ut i trafiken

Har beställt på www.trodo.se. Det var […]