- ons 07 jul 2010, 10:00
Hej! Har precis fått liv i min Volvo 264 efter tre års törnrosasömn. Motorn går kanonfint, men ibland verkar det inte som om bensinen kommer fram ordentligt. Särskilt vid gaspådrag hackar det, precis som om man har dåligt med bensin i tanken (det har jag inte), men även vid jämn hastighet i typ 70-80 km/h kan den hacka till.
Mina tankar går först till bränslepumpen, eftersom den har väsnats under en längre tid (sedan innan renoveringen). Jag har aldrig bytt den innan, så det är kanske den som spökar. Men den är väl elektrisk och borde väl sluta fungera helt om den strular? Eller? En annan tanke är bränslefiltret - kan ett dåligt sådant ställa till med den här typen av problem?
Eller är det något helt annat?
Tacksam för svar!
:D
Mina tankar går först till bränslepumpen, eftersom den har väsnats under en längre tid (sedan innan renoveringen). Jag har aldrig bytt den innan, så det är kanske den som spökar. Men den är väl elektrisk och borde väl sluta fungera helt om den strular? Eller? En annan tanke är bränslefiltret - kan ett dåligt sådant ställa till med den här typen av problem?
Eller är det något helt annat?
Tacksam för svar!
:D