- fre 18 jun 2010, 16:37
Hej!
Har sökt här men inte hittat något som hjälpt mig vid mitt problem. Har nu fastnat och söker hjälp.
Upptäckte för ett tag sedan att signalhornet ej fungerade. Säkringen hade löst ut så jag bytte den men sån tur hade jag inte
Lokaliserade signalhornet och såg att det förmodligen runnit ner kylarvätska på den när jag hade problem med läckage tidigare. En av plintarna på hornet va löst och det såg allmänt risigt ut. Testade mäta med multimeter och fick ut ca: 8V när jag tutade. Jag har 12V på pluskabeln vid tutan så den är det inte något fel på utan drar då slutsatsen att det är jord som går via säkringsboxen. Resistansmätte även signalhornet utan något resultat så jag började med att köpa ett nytt sådant. Nu har jag satt in det å testade. Tutade ett par gånger men sen dog det. Säkringen har ej löst ut men när jag mätte nu fick ja bara ut ca 1V och det var inte konstant utan verkade sjunka. Någon som har någon idé på hur jag ska gå vidare? Är signalhornet kopplat via ett relä lr går det bara via ratt och säkring? Kikade på bilder på reläboxen som visst ska sitta o motorrummet men såg inget om något relä till signalhornet.
Tacksam för tips
Har sökt här men inte hittat något som hjälpt mig vid mitt problem. Har nu fastnat och söker hjälp.
Upptäckte för ett tag sedan att signalhornet ej fungerade. Säkringen hade löst ut så jag bytte den men sån tur hade jag inte

Tacksam för tips
Senast redigerad av 1 pasolini, redigerad totalt 0 gånger.